UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 2 660 000,00 PLN PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE ZADANIA WYMIENIONEGO W UCHWALE NR XXXI/315/12 RADY MIEJSKIEJ W WOLINIE Z DNIA 28 WRZEŚNIA 2012 R. W SPRAWIE ZACIĄGNIĘCIA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU
Wolin: UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 2 660 000,00 PLN PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE ZADANIA WYMIENIONEGO W UCHWALE NR XXXI/315/12 RADY MIEJSKIEJ W WOLINIE Z DNIA 28 WRZEŚNIA 2012 R. W SPRAWIE ZACIĄGNIĘCIA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU
Numer ogłoszenia: 238481 - 2012; data zamieszczenia: 12.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina , ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3261322, 3220809, faks 091 3261333.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 2 660 000,00 PLN PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE ZADANIA WYMIENIONEGO W UCHWALE NR XXXI/315/12 RADY MIEJSKIEJ W WOLINIE Z DNIA 28 WRZEŚNIA 2012 R. W SPRAWIE ZACIĄGNIĘCIA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 2 660 000,00 PLN PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE ZADANIA WYMIENIONEGO W UCHWALE NR XXXI/315/12 RADY MIEJSKIEJ W WOLINIE Z DNIA 28 WRZEŚNIA 2012 R. W SPRAWIE ZACIĄGNIĘCIA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU. 3.3.1. Zaciągnięty kredyt zostanie przeznaczony zgodnie z powołaną wyżej uchwałą na sfinansowanie zadania ujętego w planie rzeczowo - finansowym pod nazwą: spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek 2 660 000 zł Warunki Zamawiającego do udzielenia kredytu : 1) Kredyt winien być uruchomiony przez Wykonawcę i postawiony do dyspozycji Zamawiającego, w zapotrzebowanej przez Zamawiającego kwocie, w terminie do 7 dni od daty złożenia pisemnego zapotrzebowania. 2) Zamawiający zakłada, iż całkowitą kwotę kredytu wykorzysta w terminie do 30.12.2012 r. 3) Kredyt będzie spłacany przez Zamawiającego w latach od 2013 r. do 2020 r., w jednej rocznej racie do 30 czerwca każdego roku według harmonogramu spłaty. 4) Spłata odsetek na koniec każdego miesiąca. 3.3.2. Istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy o udzielenie i obsługę kredytu : 1) Wszystkie niżej wymienione wymogi stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy, w związku z czym muszą się one znaleźć w zaproponowanym przez Wykonawcę projekcie umowy. Jeśli projekt umowy nie będzie uwzględniał przedmiotowych warunków bądź będzie z nimi sprzeczny, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona. 2) Kredyt zostanie uruchomiony pod potrzeby zamawiającego i zakłada się, że będzie wykorzystany w całkowitej kwocie tak jak opisano w - Opisie przedmiotu zamówienia. 3) Płatności zobowiązań zamawiającego z tytułu obsługi kredytu (odsetki) regulowane będą miesięcznie, według kalendarza rzeczywistego (w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca) według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększonej o marżę Wykonawcy (w okresie karencji odsetki płatne będą od całości zadłużenia, w okresie spłaty kapitału odsetki malejące) - aktualizacja stopy procentowej będzie następowała pierwszego dnia każdego miesiąca, obowiązująca będzie stawka WIBOR 1M ogłoszona dwa dni robocze przed dniem aktualizacji. 4) Zamawiający nie dopuszcza pobrania przez Wykonawcę prowizji: - od kwoty udzielonego kredytu, - od kwoty wcześniejszej spłaty kredytu lub części ustalonej w umowie, - od prolongaty kredytu. 5) Jeżeli dzień jakiejkolwiek spłaty wynikającej z niniejszej umowy nie będzie dniem roboczym, wtedy wymagana płatność uznana będzie za dokonaną w najbliższym dniu roboczym. 6) Za dzień spłaty kredytu uważa się dzień uznania rachunku kwotą należnej wierzytelności Wykonawcy. 7) W przypadku możliwości płatniczych Zamawiającego - Gminy Wolin, przewiduje się wcześniejszą spłatę kredytu i odsetek. Bank winien zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty jakiejkolwiek części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez ponoszenia przez zamawiającego dodatkowych kosztów, po uprzednim powiadomieniu banku o zamiarze dokonania takiej spłaty, minimum 7 dni przed planowanym terminem spłaty. 8) Prawnymi formami zabezpieczenia wierzytelności Banku wynikającymi z niniejszej umowy będą weksle własne in blanco. 9) Ostateczna treść umowy będzie uzgodniona przez strony po rozstrzygnięciu przetargu w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych i kwestii nieobjętych wymienionymi powyżej warunkami. 10) Harmonogram spłaty kredytów przedstawia załącznik nr 4 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2020.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 16 000 PLN
III.2) ZALICZKI
-
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
-
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy -Banki (instytucje kredytowe ) działające zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z poźn. zm.) , którzy spełniają wymogi określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Wykonawcy winni złożyć w ofercie oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ oraz Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty równoważne, potwierdzające prawo prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej w zakresie udzielania kredytów zgodnie z przepisami powołanej wyżej ustawy.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
-
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
-
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
-
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
-
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
koncesję, zezwolenie lub licencję
-
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
-
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych 2) Pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wolin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wolinie, ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, pokój 105 (I piętro)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.11.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Wolinie, ul. Zamkowa 23, 72-510 Wolin, pokój Nr 12 (parter)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie do pobrania | ||||
---|---|---|---|---|
1 | Ogloszenie_o_zamowieniu_z_dnia_12.11.2012_r.doc | 2012-11-12 14:54:47 | 59,5KB | |
2 | Ogloszenie_powiazane_-_zmiana_ogloszenia_16.11.12.doc | 2012-11-19 11:59:31 | 32,5KB | |
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
1 | SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-12 14:54:47 | 251,5KB | 261 razy |
2 | Formularz__Ofertowy_-_Zalacznik__nr_1_do_SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-12 14:56:36 | 32,5KB | 197 razy |
3 | Oswiadczenie_art._22_ustawy_-_Zalacznik_Nr_2_do_SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-12 14:57:01 | 29,5KB | 212 razy |
4 | Oswiadczenie_art._24_ustawy_-_ZaA_A_cznik_nr_3_do_SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-12 14:57:15 | 26,5KB | 191 razy |
5 | Harmonogram_splaty_kredytu_-_Zalacznik_nr_4_do_SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-12 14:57:40 | 35KB | 235 razy |
6 | dokumenty_finansowy.zip Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-12 15:21:52 | 23,5MB | 210 razy |
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ | ||||
1 | odpowiedzi_i_wyjaA_nienia_z_dnia_16.11.2012.doc Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-19 09:11:09 | 39KB | |
2 | Formularz_Klienta.doc Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-19 09:11:24 | 123,5KB | |
Przedłużenie terminów składania i otwarcia ofert | ||||
1 | Ogloszenie_powiazane_-_zmiana_ogloszenia_16.11.12.doc | 2012-11-19 09:13:01 | 32,5KB | |
Wynik postępowania | ||||
1 | INFORMACJA_O_WYBORZE_NAJKORZYSTNIEJSZEJ_OFERTY-_KREDYT.doc | 2012-12-03 14:37:50 | 43,5KB | |
Udzielenie zamówienia | ||||
1 | ogloszenie_o_udzieleniu_zamowienia_kredyt.doc | 2013-01-31 15:03:10 | 35,5KB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Paweł Kostka | 12-11-2012 14:54 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Halina Prachnio | 12-11-2012 |
Ostatnia aktualizacja: | Paweł Kostka | 31-01-2013 15:03 |